Poznaj Polskę
Opublikowano 17 grudnia 2021

17 grudnia 2021

W dniach 7-9 grudnia klasa 2 LO turystyczno-językowa spędziła niezapomniane chwile
w Gdańsku, w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Poznaj Polskę.” Pierwszą zaplanowaną atrakcją było pole bitwy na Półwyspie Westerplatte. Zobaczyliśmy
m. in. ruiny koszar i Pomnik Obrońców Wybrzeża. Z Westerplatte do Gdańska odbyliśmy rejs statkiem „Czarna Perła” po Motławie, słuchając szantowych piosenek.

Kolejnym punktem naszego szlaku historycznego było Europejskie Centrum Solidarności, znajdujące się przy Pomniku Poległych Stoczniowców – trzech 42-metrowych krzyży z kotwicami. Dzięki wizycie w ECS mogliśmy poznać i zrozumieć wagę dziedzictwa Solidarności.

Nie mniejsze wrażenie zrobiło na nas Muzeum Bursztynu prezentujące okazałe, wyborne dzieła sztuki z bałtyckiego bursztynu zwanego sukcynitem. Nie na darmo nadano Gdańsku tytuł Światowej Stolicy Bursztynu w 2006r. Po efektownej wizycie w muzeum ruszyliśmy na eksplorację Głównego Miasta – „serca” Gdańska.  Nie pominęliśmy Złotej Bramy z 1612r., gdańskiego deptaku  – ulicy Długiej i Długiego Targu, Ratusza, Dworu Artusa, Fontanny Neptuna – króla mórz, Bramy Zielonej, Długiego Pobrzeża, Żurawia, Ulicy Mariackiej oraz Kościoła Mariackiego.
Na koniec naszej nadmorskiej ścieżki historycznej odwiedziliśmy Muzeum Morskie i Muzeum II Wojny Światowej, w którym wystawa główna zlokalizowana jest 11-metrów pod ziemią i należy do największych wystaw prezentowanych przez muzea historyczne na świecie. Jesteśmy pod wielkim wrażeniem dynamicznie rozwijającego się Gdańska. Pomimo mroźnej pogody nie zabrakło nam pozytywnej energii i pogody ducha! Wiemy, że najlepsze jeszcze przed nami dlatego w Nowym Roku ruszamy na kolejną wycieczkę!